Innovatieve 3D Lidar Scanning & Software
Geocentrum is officiële distributeur van XGrids LiDar scanners en Lixel Software voor de Benelux en DACH regio
XGrids ontwikkelt geavanceerde 3D LiDAR-scanners en krachtige software die de efficiëntie van BIM-modelproductie en slimme oplossingen in diverse sectoren verbeteren. Met deze innovatieve technologie op het gebied van ruimtelijke intelligentie zetten we samen baanbrekende ideeën om in functionele hardware- en softwareoplossingen. Deze instrumenten maken bredere en snellere toepassingen van 3D-technologie mogelijk.
Toepassingsgebieden:
Onze technologieën zijn geschikt voor diverse sectoren, waaronder:
-
Geodesie en cartografie: Nauwkeurige metingen en kaarten maken.
-
Digital TwinSmart City: Ondersteuning van infrastructuur en stadsplanning.
-
Noodhulp/Forensische hulp: Snelle en nauwkeurige situatiebeoordeling.
-
Cultuur, Archeologie, toerisme en creativiteit: Digitaliseren van culturele erfgoederen en creëren van interactieve ervaringen.
-
Civiele techniek/Energietransitie: Optimaliseren van inspecties en onderhoud.
-
Computergames/Film & TV: Ontwikkelen van realistische 3D-omgevingen.
XGrids combineert high-performance computing, computergraphics en 3D-modellering om apparatuur voor driedimensionale modellering te ontwikkelen. Dit doet XGrids op basis van jarenlang onderzoek, innovatie en praktische ervaring.
Waarom kiezen voor XGRIDS?
-
Innovatie: Wij lopen voorop in de ontwikkeling van 3D-LiDAR-technologie.
-
Precisie: Onze producten leveren uiterst nauwkeurige data voor diverse toepassingen.
-
Gebruiksvriendelijkheid: Onze oplossingen zijn ontworpen met de gebruiker in gedachten, voor eenvoudige en efficiënte implementatie.
Ontdek hoe XGRIDS jouw projecten naar een hoger niveau tilt met geavanceerde 3D-oplossingen. Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende demonstratie.
LixelKity K1
LixelKity K1 is een compacte handheld scan- en modelleringsapparaat dat recent is geïntroduceerd door XGRIDS. Met een lichtgewicht behuizing van minder dan 1 kg integreert het twee 48 MP panoramische vision-modules en een 360° LiDAR, waardoor het in staat is om in real-time centimeternauwkeurige gekleurde 3D-modellen te genereren.
Ontworpen voor professionals, kleine tot middelgrote bedrijven en 3D-enthousiastelingen, biedt het een gebruiksvriendelijke oplossing voor 3D-scannen en modelleren.
Lixel L2
De Lixel L2 is een 3D-scan- en reconstructieapparaat dat is geïntroduceerd door XGRIDS. Het integreert geavanceerde modules zoals LiDAR, drie kleurencamera's, hoge-precisie traagheidsnavigatie en een hoogpresterende computer. De Lixel L2 combineert naadloos gegevensvastlegging met real-time modellering, waardoor het echte-kleur puntenwolkmodellen met centimeternauwkeurigheid in real-time kan genereren.
Ontworpen voor professionals, middelgrote en grote bedrijven.
Lixel CyberColor (LCC) – Next-Level 3D Modellering
Naast de gratis Lixel Studio software heeft XGrids ook Lixel CyberColor (LCC), geavanceerde software voor het automatisch genereren van ultrarealistische 3D-modellen op basis van LiDAR-scans.
Dankzij een krachtig Multi-SLAM-algoritme en geoptimaliseerde 3D Gaussian Splatting-technologie biedt LCC filmische beeldkwaliteit, efficiënte datacompressie en naadloze rendering van grootschalige scènes.
Met AI-gestuurde objectverwijdering en centimeterprecisie is LCC dé oplossing voor toepassingen in bouw, vastgoed, openbare veiligheid en de metaverse. De software integreert naadloos met Unity, Unreal Engine en webplatforms, waardoor een flexibele workflow ontstaat.
Ervaar de toekomst van 3D-reconstructie met Lixel CyberColor!

Powerful 3D. No Limits. No Nonsense.
Haal meer uit je Point Cloud- en Gaussian Splat-data met Veesus Software pakket. Wil je dat jouw 3D-scandata echt opvalt of hoogwaardige engineeringproducten oplevert?
Ontdek zelf waarom Veesus de keuze is van professionele makers van visualisatiecontent en download vandaag nog!
Wat is Gaussian Splatting?
Gaussian Splatting is een methode om 3D-beelden realistisch en snel weer te geven. Het wordt vooral gebruikt in computergraphics en machine learning om 3D-scènes te maken op basis van foto's.
Hoe werkt het?
In plaats van traditionele 3D-modellen met polygonen (driehoekjes) te gebruiken, werkt Gaussian Splatting met puntenwolken. Elk punt in deze wolk heeft een bepaalde vorm (een "Gaussian", wat een soort wazige vlek is) en een kleur. Door duizenden van deze punten slim over een scène te verspreiden, kan een computer een soepel en realistisch beeld maken.
Waarom is het bijzonder?
Het is snel en kan real-time worden weergegeven.
Het kan gedetailleerde en zachte overgangen maken zonder harde randen.
Het werkt goed met echte foto's, waardoor je 3D-reconstructies kunt maken van de echte wereld.
Je kunt het zien als een slimme manier om een 3D-afbeelding op te bouwen uit miljoenen kleine gekleurde stippen, die samen een mooi plaatje vormen!